Zaznacz stronę

Obiektywy stałoogniskowe

Obiektywy te zwane są również obiektywami podstawowymi. Zwykle mają większą przesłonę niż obiektywy zmiennoogniskowe. Dzięki temu możemy uzyskać lepszą głębie ostrości i lepszą jakość obrazu. Obiektywy stałoogniskowe mają konkretne zadania. Szerokokątne służą do fotografowania krajobrazów i architektury. Te po drugiej stronie do wydarzeń sportowych czy dzikiej przyrody.

#1. Canon EF 14mm f/2.8L II USM

Super szeroki obiektyw dla profesjonalistów z serii L, która charakteryzuje się dobrym zabezpieczeniem przed kurzem i wilgocią. Przesłona na maksymalnym otworze ma f/2,8, a więc sprawdzi się dobrze przy słabym oświetleniu. Do tego mamy autofocus z popularnym silnikiem USM. Oczywiście pozostaje możliwość ostrzenia ręczne. Obiektyw posiada powłokę Super Spectra, która odbija światło.

#2. Canon EF 20mm f/2.8 USM

Uniwersalny, szerokokątny obiektyw, który dobrze sprawdzi się dla fotografujących krajobrazy, architekturę czy reportaż. Kąt widzenia jest równy 94°. Minimalna odległość ogniskowania to 25 cm. W obiektywie użyto powłoki Super Spectra oraz silnika regulacji ostrości USM. Do tego mamy mechanizy eliminujące wtórne aberracje chromatyczne, co przekłada się na wysokiej jakości obraz w całym kadrze.

#3. Canon EF 24mm f/1.4L II USM

Profesjonalny, szerokokątny i bardzo jasny, bo ze światłem 1,4, obiektyw z kultowej serii L. Zastosowano w nim soczewki asferyczne i UD, które korygują aberracje. Dzięki temu obraz jest ostry w całym kadrze. Soczewki zostały pokryte powłoką Subwavelength Structure lens Coating, która pozwala na zmniejszenie efektów zjawy i flary. Ciekawostką może być również użycie szkła bezołowiowego.

#4. Canon EF 24mm f/2.8 IS USM

Obiektyw szerokokątny 24 mm z jasną przysłona maksymalna równą 2,8. Wyposażony w czterostopniowy stabilizator obrazu. Zdjęcia zbliżeniowe możliwe są od 20 centymetrów. Duża zaletą obiektywu są jego gabaryty oraz waga. Mamy obiektyw o masie 280 g i wymiarach 68,4 mm x 55,7 mm. Może być to dużą zaletą dla osób, które zabierają ze sobą dużo sprzętu fotograficznego albo dużo się przemieszczają.

#5. Canon EF 28mm f/1.8 USM

Klasyczny, szerokokątny obiektyw z dobrym światłem, który pozwala robić zdjęcia nawet przy słabych warunkach. Kąt widzenia to 75° w aparatach pełnoklatkowych. Minimalna odległość ogniskowania to 25 cm, czyli bardzo podobnie jak w poprzednich obiektywach. Do tego popularny silnik ostrzenia – USM.

#6. Canon EF 28mm f/2.8 IS USM

Kompaktowy i niedrogi obiektyw szerokokątny z dobrym światłem 2,8 oraz z czterostopniową stabilizacją obrazu. Kąt widzenia to 75° w pełnoklatkowych lustrzankach. Obiektyw dobrze sprawdza się z lustrzankami z matrycą APS-C, gdzie jest odpowiednikiem 45 mm. Minimalna odległość ostrzenia to 23 centymetry.

EF 35mm f/1.4L II USM

#7. Canon EF 35mm f/1.4L II USM

Standardowy obiektyw szerokokątny popularny wśród fotoreporterów. Dobry na słabe warunki oświetleniowe. Producent reklamuje go jako obiektyw z naturalną perspektywą. Wszystko ze względu na ogniskową, która nie zniekształca perspektywy. Obiektyw posiada powłokę SWC (Subwavelength Structure Coating) oraz autofokus z pierścieniowym silnikiem USM.

#8. Canon EF 35mm f/2 IS USM

Szybki obiektyw o stałej ogniskowej 35 mm oraz maksymalnym otworze względnym f/2. Wyposażono go w czterostopniową stabilizację obrazu oraz silnik ostrzący USM. Zaletą obiektywu jest kompaktowa obudowa i niewielki ciężar. Producent poleca go do fotografii ulicznej i zdjęć reporterskich.

#9. Canon EF 40mm f/2.8 STM

Bardzo mały i płaski obiektyw, co czyni go bardzo mobilnym. Można go mieć przy sobie, bo nie zajmuje wiele miejsca. Płynna i cicha regulacja ostrości zapewniona jest przez silnik STM, czyli wykorzystano technologię z silnika krokowego. Do tego mamy całkiem przyzwoite światło. Ogniskowa jest na tyle uniwersalna, że obiektyw doskonale sprawdzi się na przykład w podróży.

#10. Canon EF 50mm f/1.8 STM

Niedrogi obiektyw z przyzwoitym światłem, który na pewno spodoba się amatorom fotografii. Nadaje się bardzo dobrze do robienia portretów. Sprawdza się przy słabym oświetleniu. Producent poleca zastosowanie obiektywu również do filmowania dzięki cichej technologii ostrzenia STM. Obiektyw jest całkiem poręczny, waży około 160 g i ma tylko 40 mm długości.

#11. Canon EF 50mm f/1.4 USM

Jasny obiektyw z dobrym światłem 1,4. Obiektyw jest wersją pomiędzy amatorskim 1,8 a profesjonalnym 1,2. Kąt widzenia to 46°. Wykorzystano w nim silnik regulacji ostrości USM z opcją pełnego sterowania ręcznego. W obiektywnie mamy również powłoki Super Spectra.

#12. Canon EF 50mm f/1.2L USM

Bardzo jasny obiektyw z profesjonalnej serii L, która jest bardzo odporna na kurz i wilgoć. Obiektyw ma największy otwór przesłony w swojej klasie. Tak jasna jest jeszcze wersja 85 mm. Fotografowanie nim podczas słabych warunków oświetleniowych to czysta przyjemność.

#13. Canon EF 85mm f/1.8 USM

Popularny i krótki teleobiektyw, który wykorzystywany jest głównie do zdjęć portretowych. Do dyspozycji mamy całkiem dobre światło. Minimalna odległość ogniskowania to jest całkiem spora, bo wynosi 85 cm, ale ze względu na zastosowanie obiektywu nie powinno być to problemem. Zastosowana powłoka to Super Spectra.

#14. Canon EF 85mm f/1.2L II USM

Profesjonalny obiektyw o doskonałych parametrach optycznych. Jasność obiektywu na poziomie 1,2 to najwyższy poziom wśród oferty Canona. Sprzęt wybierany raczej przez profesjonalistów ze względu na swoją cenę. Doskonale sprawdza się w słabych warunkach oświetleniowych. Seria L gwarantuje natomiast dużą odporność na wilgotność i złe warunki.

#15. Canon EF 100mm f/2 USM

Krótki teleobiektyw z szeroką przesłoną. Doskonale sprawdzi się przy fotografii portretowej. Światło na poziomie f/2 zapewnia doskonale rozmyte tło, które jest tak często oczekiwane. Minimalna odległość ogniskowania to 90 cm, czyli znowu całkiem sporo. Niemniej ze względu na zastosowanie obiektywu nie powinno to być problemem.

#16. Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM

Obiektyw do portretów z dodatkowymi możliwościami makro nawet w rozmiarze rzeczywistym (1,0x). Wykorzystano w nim soczewkę UD (niskodyspersyjna). Opcjonalny kołnierz do statywu. Rozmiar filtra to 58 mm. Do ostrzenia wykorzystano pierścieniowy silnik USM.

#17. Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

Profesjonalny obiektyw makro ze stabilizatorem obrazu kultowej serii L. Do dyspozycji mamy dobre światło. Stabilizator obrazu posiada mechanizm wykrywania kąta i kierunku ruchu. Odwzorowanie obrazu jest w rzeczywistym rozmiarze (1:1). Seria L gwarantuje odporność na pył i wodę. Do dyspozycji opcjonalny kołnierz do statywu.

#18. Canon EF 135mm f/2L USM

Profesjonalny teleobiektyw z szeroką przysłoną i dobrą regulacją ostrości. Jak na ten typ obiektywu mamy całkiem lekki sprzęt o dobrej jakości. Sprawdza się do fotografowania wydarzeń w halach sportowych w słabym oświetleniu czy do zdjęć portretowych. Obiektyw z kultowej serii L, a więc zapewniona dobra odporność na kurz i wilgoć.

#19. Canon EF 200mm f/2L IS USM

Profesjonalny średnich rozmiarów teleobiektyw z dobrą przysłoną. Do dyspozycji mamy 4-stopniowy mechanizm stabilizacji obrazu z wykrywaniem statywu. Elementy obiektywu zostały wykonane z fluorytu i szkła UD. Konstrukcja oczywiście z serii L. W środku również pierścieniowy silnik USM z obsługą pełnego ręcznego ostrzenia.

#20. Canon EF 200mm f/2.8L II USM

Wysokiej jakości teleobiektyw z jasną przysłoną. Został wyposażony w pierścieniowy mechanizm regulacji ostrości USM oraz dwa elementy UD. Wpływa to na bardzo dobre parametry przetwarzania obrazu. Konstrukcja z serii L.

#21. Canon EF 300mm f/4L IS USM

Producent reklamuje go jako lekki teleobiektyw do fotografowania w podróży. Dużą zaletą może być stabilizator obrazu. W przypadku zdjęć panoramicznych można wyłączyć stabilizację w jednym kierunku, co jest bardzo fajną opcją. Obiektyw jest wyposażony w szkła UD. Konstrukcja oczywiście z serii L. Rozmiar filtra to 77 mm.

#22. Canon EF 400mm f/2.8L IS II USM

Profesjonalny super-teleobiektyw z kultowej serii L. Doskonale sprawdzi się w fotografii sportowej i przyrodniczej. Ten obiektyw Canon posiada 4-stopniowy stabilizator obrazu z 3 trybami pracy. Można na przykład aktywować system stabilizacji dopiero w trakcie ekspozycji. W obiektywie wykorzystano powłokę Subwavelength (SWC).

#23. Canon EF 400mm f/4 DO IS II USM

Kompaktowy i lekki obiektyw 400 mm z 4-stopniowym stabilizatorem obrazu. Jest mniejszy od obiektywu 400 mm f/4, a także lżejszy. Waży zaledwie 2100 g. Zastosowano w nim technologię optyki dyfrakcyjnej, która rekompensuje niepożądane efekty optyczne. Obiektyw sprawdzi się doskonale w fotografii przyrodniczej, zdjęciach sportowych czy na potrzeby reportażu.

#24. Canon EF 400mm f/5.6L USM

Obiektyw ten należy do klasy super-teleobiektywów. Zastosowano w nim po jednym szkle UD i Super UDD. Rozmiar filtra to 77 mm. Obiektyw posiada wbudowaną osłonę. Doskonale sprawdza się dla fotografów przyrody.

#25. Canon EF 500mm f/4L IS II USM

Super-teleobiektywem wyposażony w technologię stabilizacji obrazu. Elementy obiektywu zostały wykonane z fluorytu i szkła UD. Do dyspozycji mamy 4-stopniowy stabilizator obrazu oraz fluorytowe powłoki ochronne na przednich i tylnych elementach. Obiektyw doskonale sprawdza się dla fotografów przyrody i fotografów sportowych.

#26. Canon EF 600mm f/4L IS II USM

Super-teleobiektywem wyposażony w technologię stabilizacji obrazu i jasną przysłonę maksymalną (f/4). Elementy zostały wykonane z fluorytu oraz szkła UD. Minimalna odległość ostrzenia to 4,5 metra. Tryb Power Focus przeznaczony jest dla trybu filmowania. Seria L zapewnia odporność na kurz i wilgoć.

#27. Canon EF 800mm f/5.6L IS USM

Super-teleobiektyw wykonany ze stopu magnezu co zapewnia mu lekkość. Został wyposażony w 4-stopniowy mechanizm stabilizacji obrazu z wykrywaniem statywu. Elementy obiektywu zostały wykonane z fluorytu oraz szkła UD i super-UD.

Obiektywy zmiennoogniskowe

Obiektywy te są bardziej uniwersalne od obiektywów stałoogniskowych. Dzięki temu nie ma potrzeby dźwigania zbędnego balastu. Szczególnie można to docenić podczas długich podróży czy podczas robienia zdjęć reportażowych, gdzie nie zawsze jest możliwość zabrania dużej ilości sprzętu.

#1. Canon EF 8-15mm f/4L Fisheye USM

Obiektyw zmiennoogniskowy z opcją kołowego „rybiego oka”. Dzięki kątowi widzenia równemu 180° po przekątnej pozwala na utrwalenie całej sceny na jednym zdjęciu. Ten obiektyw Canon należy również do serii L. Wykorzystano w nim powłokę Subwavelength (SWC) minimalizuje efekty zjawy oraz zjawisko refleksów.

#2. Canon EF 11-24mm f/4L USM

W obiektywie mamy do dyspozycji duży zakres szerokich ogniskowych. Wszystko wspiera mechanizm USM z pełną ręczną regulacją ostrości. Obiektyw doskonale sprawdzi się dla osób fotografujących krajobrazy, architekturę i wnętrza.

#3. Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM

Profesjonalny super-szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy kultowej serii L. Stała przysłona f/2,8 pozwala na pracę w słabych warunkach oświetleniowych. W obiektywie wykorzystano elementy asferyczne i UD oraz powłokę Super Spectra.

#4. Canon EF 16-35mm f/4L IS USM

Zmiennoogniskowe, szerokokątny obiektyw z 4-stopniowym stabilizatorem obrazu skierowany do profesjonalistów. Dobrze sprawdzi się do zdjęć krajobrazów i architektury. Do dyspozycji mamy stałą przysłoną f/4 i 4-stopniowy stabilizator obrazu.

#5. Canon EF 17-40mm f/4L USM

Lekki super-szerokokątny obiektyw o zmiennej ogniskowej, który zawiera 12 elementów optycznych ułożonych w 9 grupach. Minimalna odległość ostrości to 28 cm w całym zakresie ogniskowych. Przednia część obiektywu nie obraca się podczas zmiany ostrości. Kierowany jest dla profesjonalistów i zaawansowanych amatorów.

#6. Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM

Standardowy obiektyw zmiennoogniskowy z profesjonalnej linii L o jasnej przesłonie. Elementy ze szkła zostały wykonane z niskiej dyspersji. Minimalna odległość ostrzenia to 0,38 m. Konstrukcja odporna jest na kurz i wilgoć.

#7. Canon EF 24-70mm f/4L IS USM

Uniwersalny, standardowy obiektyw z serii L z trybem makro pozwala uzyskać powiększenie do 0,7x. Wykorzystano w nim dwa elementy asferyczne i dwa elementy UD. Do dyspozycji mamy czterostopniowy stabilizator obrazu.

#8. Canon EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM

Wszechstronny standardowy obiektyw zmiennoogniskowy o zmiennym świetle. Bardzo dobre rozwiązanie w przypadku konieczności zabrania ze sobą tylko jednego obiektywu. Do dyspozycji mamy 4-stopniowemy stabilizator obrazu oraz cichy, płynny autofocus na silniku STM. Obiektyw waży zaledwie 525 g.

#9. Canon EF 24-105mm f/4L IS USM

Profesjonalny i lekki standardowy obiektyw o zmiennej ogniskowej. W porównaniu do poprzednika mamy stałe światło na pełnym zakresie. Wyposażono go w 3-stopniowy stabilizator obrazu. W produkcji wykorzystano elementy asferyczne i szkło Super UD. Do dyspozycji mamy także powłokę Super Spectra.

#10. Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6L IS USM

Ten obiektyw można opisać zdaniem – dd szerokiego kąta do teleobiektywu. Do dyspozycji mamy 11-krotne zbliżenie, stabilizator obrazu oraz autofocus na silniku USM. Minimalna odległość ostrzenia to 0,7m. Obudowa oczywiście odporna na zabrudzenia i kurz.

#11. Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM

Teleobiektyw przeznaczony do fotografii sportowej, przyrodniczej i portretowej. Przy dobrym świetle f/2.8 mamy również do dyspozycji 4-stopniowy stabilizator obrazu. Elementy obiektywu zostały wykonane z fluorytu i szkła UD. Minimalna odległość ostrzenia to 1,2 m.

#12. Canon EF 70-200mm f/2.8L USM

Profesjonalny teleobiektyw zmiennoogniskowy z jasną przysłoną f/2.8. Wykorzystano w nim cztery elementy UD, które świetnie korygują aberrację chromatyczną. Minimalna odległość ogniskowania to 1,5 m. Ten obiektyw Canon doskonale sprawdzi się dla osób fotografujących przyrodę i sport.

#13. Canon EF 70-200mm f/4L IS USM

Teleobiektyw o zmiennej ogniskowej wyposażony w 4-stopniowy stabilizator obrazu. Jasność f/4 jest w całym zakresie ogniskowych. Elementy obiektywu zostały wykonane z fluorytu i szkła UD. Seria L to oczywiści uszczelnienie przed działaniem środowiska. Na koniec mamy powłokę Super Spectra.

#14. Canon EF 70-200mm f/4L USM

Lekki, kompaktowy teleobiektyw zmiennoogniskowy ze stałą maksymalną przysłoną f/4. Elementy obiektywu wykonane zostały z fluorytu i szkła UD. Flagowa seria obiektywów L oferuje dobrą odporność na kurz oraz wilgoć.

#15. Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Standardowy teleobiektyw zmiennoogniskowy ze stabilizacją obrazu. Podczas panoramowania w poziomie system stabilizacji można ustawić, aby korygował wyłącznie niechciane poruszenia w pionie. Canon zaproponował szeroki zakres powiększenia w korzystnej cenie. W obiektywie wykorzystano soczewki UD i powłoki Super Spectra.

#16. Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM

Przystępny, popularny teleobiektyw zmiennoogniskowy ze stabilizacją obrazu. Elementy, które znalazły się w obiektywie to soczewka UD i powłoki Super Spectra. Obiektyw dobry dla fotografów natury i sportu, którzy fotografują z ręki.

#17. Canon EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM

Teleobiektyw o zmiennej ogniskowej wyposażony w element DO, dzięki czemu konstrukcja jest zdecydowanie mniejsza w porównaniu do standardowe obiektywu o podobnych parametrach.

#18. Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM

Przystępny cenowo teleobiektyw zmiennoogniskowy. Idealny dla pasjonatów fotografii z ograniczonym budżetem. Jest jednym z mniejszych i lżejszych teleobiektywów w swojej klasie. Doskonały do fotografii wydarzeń sportowych, przyrody i portretów.

#19. Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III

Kompaktowy teleobiektyw zmiennoogniskowy, który kierowany jest do fotografów z mniejszymi budżetami na sprzęt. Do dyspozycji mamy silnik autofokusa DC. Minimalna odległość ogniskowania to 1,5 m. Cechą obiektywu jest jego lekka konstrukcja.

#20. Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM

Idealny obiektyw zmiennoogniskowy do fotografowania sportu, wydarzeń i przyrody. Wyposażono go w 4-stopniowy stabilizator obrazu i wysokiej jakości optykę. Seria L gwarantuje pewne zachowanie nawet w trudnych warunkach pogodowych.

#21. Canon EF 200-400mm f/4L IS USM Extender 1.4x

Profesjonalny obiektyw 200–400 mm f/4 z wbudowanym konwerterem 1,4x. Rozszerza on zakres ogniskowej do 280–560 mm. Do dyspozycji mamy także czterostopniowy stabilizator obrazu. Szczelna konstrukcja wykonana została ze stopu magnezu. Wszystko to sprawia, że obiektyw doskonale sprawdzi się w fotoreportażu czy zdjęciach sportowych.

Obiektywy makro

Obiektywy takie pozwalają na fotografowanie bardzo małych obiektów z bliska. Używane są przez osoby robiące zdjęcia dzikiej przyrody. Obiektywy makro pozwalają często na zarejestrowanie szczegółów, które nie są widoczne gołym okiem.

#1. Canon EF 50mm f/2.5 Compact Macro

Lekki i kompaktowy obiektyw, który doskonale sprawdzi się jako uniwersalny obiektyw makro. Standardowy kąt widzenia to 46°. Minimalna odległość ogniskowania to 23 cm. Odwzorowanie obrazu w skali 1/2 rzeczywistego rozmiaru.

#2. Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM

Dynamiczny i zwarty obiektyw o szybkiej regulacji ostrości. Minimalna odległość ogniskowania wynosi zaledwie 20 cm, co pozwala podejść bardzo blisko do obiektów. Obiektyw charakteryzuje się dużą uniwersalnością i niewielką wagą.

#3. Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM

Obiektyw można wykorzystać do wykonywania portretów, jak również do makrofotografii. Zdjęcia mogą być nawet w rozmiarze rzeczywistym (1,0x). W obiektywie zastosowano soczewkę UD (niskodyspersyjna). Rozmiar filtra to 58 mm.

#4. Canon EF 180mm f/3.5L Macro USM

Uniwersalny obiektyw makro z serii L. Zapewnia odwzorowanie obrazu w rzeczywistym rozmiarze (1:1). Do dyspozycji mamy 2-pozycyjny ogranicznik odległości. Doskonale się sprawdzi do fotografowania owadów i innych zwierząt.

#5. Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro Photo

Obiektyw do fotografowania bardzo małych obiektów. Może rejestrować je w rozmiarze nawet 5-krotnie większym niż rzeczywisty. Minimalna odległość ogniskowania to 24 cm. Konstrukcja obiektywu z soczewkami UD redukuje aberracje chromatyczne.

Obiektywy Tilt-shift

Obiektywy takie pozwalają na przesunięcie osi optycznej oraz na pochylenie osi optycznej. Wszystko to bez konieczności pochylania aparatu. Przesunięcie eliminuje efekt zbiegania się linii prostych. Pochylenie pozwala zwiększyć lub zmniejszyć głębię pola.

#1. Canon TS-E 17mm f/4L

Super-szerokokątny obiektyw z funkcją korekcji perspektywy. Do dyspozycji mamy +/- 6,5° przechylenia i +/- 12 mm przesunięcia. Dodatkowo niezależna rotacja przechylenia i przesunięcia.
Obiektyw doskonale sprawdzi się przy fotografowaniu obiektów architektonicznych.

#2. Canon TS-E 24mm f/3.5L II

Obiektyw szerokokątny o doskonałym zasięgu pochylenia oraz przesunięcia. Do dyspozycji mamy +/- 8,5° przechylenia i +/- 12 mm przesunięcia. Cechą obiektywu są małe zakłócenia i wysoka rozdzielczość. Wykorzystano w nim elementy asferyczne i soczewki niskodyspersyjne.

#3. Canon TS-E 45mm f/2.8

Specjalistyczny obiektyw z mechanizmem korekcji perspektywy. Do dyspozycji mamy +/- 8° przechylenia i +/- 11 mm przesunięcia. Zastosowano w nim układ tylnego ogniskowania. Dobry balans kolorów uzyskano dzięki powłoce Super Spectra.

#4. Canon TS-E 90mm f/2.8

Teleobiektyw wyposażony w mechanizm kontroli perspektywy. Do dyspozycji mamy +/-8° przechylenia i +/- 11 mm przesunięcia. Rozmiar filtra to 58 mm. Możliwość regulacji ostrości mamy już z odległości 0,5 m.

Konwertery

Dzięki podłączeniu konwertera do obiektywu serii L mamy możliwość 1,4- lub 2-krotnego wzrostu powiększenia. Konwertery zapewniają szybki sposób na zapewnienie sobie bardzo dużych ogniskowych.

#1. Canon Extender EF 1.4x III

Bardzo dobre rozwiązanie dla fotografii prasowej, sportowej i przyrodniczej. Konwerter zwiększa długość ogniskowej przy współczynniku 1,4 x. Cechuje go duża odporność na kurz i wilgoć. Współpracuje z większością teleobiektywów i teleobiektywów zmiennoogniskowych należących do serii L.

#2. Canon Extender EF 2x III

Konwerter ten zwiększa długość ogniskowej przy współczynniku 2x. Cechuje go duża odporność na kurz i wilgoć. Konwerter współpracuje z większością teleobiektywów i teleobiektywów zmiennoogniskowych należących do serii L.

Polecamy poradniki:

Rate this post